Zmodernizowana lokomotywa ST44Warunki pracy: - zakres temperatur otoczenia -30°C ÷ +40°C
- max wysokość nad poziomem morza 1200 m
- max wilgotność powietrza 95%
Lokomotywa spalinowa ST44BF przeznaczona jest do prowadzenia pociągów towarowych na liniach szerokotorowych lub normalnotorowych. Wyposażona jest w następujące nowoczesne zespoły i urządzenia: - zespół prądotwórczy (silnik spalinowy + prądnice prądu przemiennego)
- elektroniczny układ sterowania i diagnostyki pokładowej
- nowoczesne ergonomiczne kabiny sterownicze
- układy pomocnicze napędzane silnikami elektrycznymi prądu przemiennego
- napęd hydrostatyczny wentylatora głównego
- sprężarkę śrubową z napędem elektrycznym
- układ hamulca z tablicą pneumatyczną
- stałą instalację przeciwpożarową
- układ samoczynnego hamowania
- układ czuwaka aktywnego
- układ radiostopu
- układ prędkości zadanej
- układ siły zadanej
- układ klimatyzacji kabin
- niezależny agregat prądotwórczy do podgrzewania silnika głównego
Lokomotywy ST44 przed modernizacją
Lokomotywy ST44 po modernizacji:
Charakterystyka:Układ osi
| Co-Co
| Szerokość toru
| 1520 mm lub 1435 mm
| Masa
| 120 t
| Długość
| 17400 mm
| Wysokość
| 4220 mm
| Szerokość
| 3080 mm
| Średnica koła nowe/używane
| 1000/920 mm
| Największa szybkość
| 100 km/h
| Silnik spalinowy
| CAT 3516
| Moc silnika spalinowego
| 2240 kW
| Prędkość obrotowa silnika spalinowego
| 1800 min
| Przekładnia elektryczna
| AC/DC
| Siła pociągowa rozruchu
| 400 kN
| Najmniejszy łuk najazdu
| 100 m
| Zapas paliwa
| 6000 l
|
|