HISTORIA |
Żuraw drogowy DST-0285Parametry techniczne żurawia DST-0285: Podwozie PS-285 specjalizowane, 3 osiowe, rama spawana typu "ponton". Układ jezdny 6 x 4. Silnik 6-cylindrowy, wysokoprężny, rzędowy, pionowy, chłodzony wodą, typ SW 680/217 o mocy 178 kW (242 KM) przy 2200 obr/min. Pojemność układu paliwowego 300 dm3. Układ napędowy Sprzęgło: jednotarczowe suche 17". Skrzynia biegów: S6-90 sześciobiegowa, sterowana mechanicznie. Skrzynia rozdzielcza: dwubiegowa SR-550 z wyjściem do napędu pomp hydraulicznych, sterowana elektropneumatycznie. Oś i mosty napędowe Oś skrętna OS-253 o max kącie skrętu 32o. Mosty napędowe FRD 25-30 i RRD 25-30. Zawieszenie Przód - zawieszenie elastyczne: resory piórowe i amortyzatory hydrauliczne. Tył- zawieszenie sztywne: względna elastyczność na wahaczu. Ogumienie 7 kół 14.00-20 PR22, dętkowe. Układ skrętu Mechaniczny, ze wspomaganiem hydraulicznym. Zasilanie dwuobwodowe. Maksymalne ciśnienie pracy 8,5 MPa. Przekładnia kierownicza o przełożeniu 25,5. Dodatkowy, zewnętrzny cylinder hydrauliczny wspomagający skręt. Układ hydrauliczny Zasilanie: 2 pompy tłoczkowe zabudowane na skrzyni rozdzielczej, o wydajności 2 x 144 dm3/min i ciśnieniu 22,5 MPa. Zbiornik oleju o pojemności 450 dm3 wyposażony w filtr zlewowy niskociśnieniowy. Opcjonalnie układ hydrauliczny wyposażony jest w chłodnicę oleju. Podpory Rozstaw podpór 4850 x 5180 mm wysuwane hydraulicznie (w poziomie i pionie) z indywidualnym sterowaniem. Kabina kierowcy 3-miejscowa, szyby ze szkła bezpiecznego, fotele regulowane, podwójny układ ogrzewania, urządzenia kontrolno-sterujące pracą podwozia, wentylacja. Instalacja elektryczna Alternator 24 V (40A) 1000W, 2 akumulatory 12 V/180 Ah, oświetlenie i sygnalizacja 24 V. Parametry trakcyjne Prędkość jazdy szosowej max 67 km/h, w terenie 34 km/h. Minimalna prędkość 1,8 km/h. Pokonywane wzniesienie drogi 26% / 50%. Promień skrętu 11,4 m. Masa transportowa żurawia 27,6/28,1 t Naciski na osie: przód: 100 kN/ 102 kN tył: 2 x 88 kN/ 2 x 90 kN Wysięgnik Teleskopowy, 3 - sekcyjny o długości L=10+7+7=24 m. Wysuwany synchronicznie cylindrem hydraulicznym i układem linowym. Teleskopowanie z obciążeniem 50% (max 8 t ). Prędkość teleskopowania 12,0 - 15,0 m/min. Zblocze hakowe 3- krążkowe 32 t o masie 335 kg. Osprzęt wysięgnikowy Przedłużacz kratowy 8 m, wysięgnik pomocniczy (bocian) 7 m oraz zblocze hakowe 5 t o masie 115 kg. Przedłużacz kratowy rurowy, może być przewożony na wysięgniku. Mechanizmy podnoszenia Maksymalna siła w linie 57 kN. Prędkość podnoszenia zblocza hakowego : Wciągarka główna: 6 pasm liny (4 pasma liny) nominalna 6,1 - 8,5 (9,1 - 12,9) m/min przyspieszona 12,2 - 17,2 (18,5 - 26) m/min Wciągarka pomocnicza nominalna 55,5 - 66 m/min Średnica liny: wciąg. gł. - 18 mm. wciąg. pom. - 16/18 mm Długość liny: wciągarka główna 190 m, wciągarka pomocnicza 140 m. Napęd: silniki hydrauliczne tłoczkowe o stałej chłonności z hamulcem tarczowym, przekładnie planetarne. Mechanizm zmiany wysięgu Cylinder hydrauliczny dwustronnego działania. Zakres kąta pracy -2,5o, + 80o Czas zmiany wysięgu 40 s. Mechanizm obrotu Napęd : silnik hydrauliczny zębaty, przekładnia planetarna z hamulcem tarczowym. Łożysko obrotu z wieńcem zębatym. Prędkość obrotu z ładunkiem na haku 0,2 - 1,6 obr/min. (max 3,2 obr/min - wys. wysunięty do 20 m lub praca bez obciążenia) Sterowanie Płynna regulacja wszystkich ruchów żurawia. Sterowanie pośrednie za pomocą sterowników hydraulicznych umieszczonych w kabinie operatora. Ciśnienie sterowania 3,0 MPa. Zasilanie z pompy zębatej zabudowanej na podwoziu o wydajności 32 dm3/min. Przeciwwaga Stała o masie 2 t montowana na ramie nadwozia. Kabina operatora Nowoczesna, ergonomiczna, przeszklona szybami bezpiecznymi, pełna widoczność, fotel regulowany, wyposażona w układ niezależnego ogrzewania i wentylacji. Zabudowane urządzenia kontrolno-sterujące pracą silnika i nadwozia. Instalacja elektryczna 24 V, jednoprzewodowa z minusem na masie, zasilanie z akumulatorów podwozia. Urządzenia zabezpieczające Instalacja hydrauliczna wyposażona w zawory bezpieczeństwa, przeciążeniowe i hamulcowe. Elektryczne wyłączniki krańcowe podnoszenia i opuszczania wciągarkami oraz wyłączniki krańcowe obrotu. Elektroniczny analogowy lub cyfrowy ogranicznik obciążenia z sygnalizacją 90% i 105,0% obciążenia oraz z blokadą ruchów roboczych przy przeciążeniu. Wskazania parametrów udźwigowych na pulpicie ogranicznika. |